Номер на част:

Новини

Премиум модели от „народните” марки

21.04.2017
Луксът при автомобилите не е само Mercedes, Rolls-Royce или Bentley. Някога дори производители на масови модели предлагаха машини от такъв тип. Ето 6 автомобила, които спокойно могат да бъда определени като „премиум”, но бяха произведени от „народни” марки. И затова така и не бяха оценени по достойнство от купувачите.

Opel Senator

Премиум модели от „народните” марки

Първото поколение на Senator бе сравнявано в медиите с флагманите на „Голямата германска тройка”. Второто обаче беще още по-впечатляващо. Това е Senator B, който се произвежда от 1987 до 1993. Още при излизането си пазара машината предлагаше климатик, круиз-контрол, борд-компютър и модерно окачване.

Премиум модели от „народните” марки

Най-ценни и най-редки са екземплярите, подготвени съвместно с ателието Irmscher. Те се отличават с кожен салон, а също така и с мощен 4,0-литров двигател с 272 к.с. С него Senator B ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди и развива максимална скорост от 250 км/ч.

Rover 800

Премиум модели от „народните” марки

Най-луксозните модели на британците бяха представени в периода, в който компанията си сътрудничеше с Honda. Това беше серията 800, включваща представителен седан, купе и лифтбек. В основата на модела е Honda/Acura Legend, като той се произвежда през периода 1988-1998 г.

Премиум модели от „народните” марки

Луксозният Rover 800 е направен в типичния британски стил – много дърво и кожа, както и много електроника, която не е особено надеждна. Залага се на двигатели на Rover и Honda, в това число и дизели. Във Великобритания моделът е доста търсен, като достойно се конкурира с  BMW и Mercedes.

Citroen C6

Премиум модели от „народните” марки

Разбира се, C6 съвсем не е първият автомобил от премиум-клас за Citroen (нека си спомним CX и XM), но такъв лукс като при C6 не е предлагал нито един модел на френската марка. В салона има комбинация от скъпа кожа и дърво, а в оборудването са включени най-модерните по това време електронни системи. Към това трябва да добавим легендарното окачване, което прави колата перфектна за дълги пътувания.

Премиум модели от „народните” марки

Двигателите на C6 са най-различни – под капака са поставяни както V6 мотори, така и и 4-цилиндрови турбодизели. През периода 2005-2014 г. от модела са произведени около 24 000 бройки. В Китай от 2016 г. се предлага и второ поколение на модела, но то няма почти нищо общо с оригинала.

Renault Safrane


Премиум модели от „народните” марки

Моделът Safrane сменя Renault 25 през 1992 г., като предлага не само разкош, но и удобство. Благодарение на окачването в него без проблем удобно пътуват петима души (това се отнася за версията Biturbo – на снимките). Тя е една от най-бързите серийни машини в света по това време, като развива 260 км/ч.

Премиум модели от „народните” марки

В оборудването на топ-версиите на Safrane влизат двузонов климатик, скъпа и модерна аудиосистема, електрически настройки на предните и задните седалки, борд-компютър с гласово управление, както и навигация. На мястото на Safrane идва Vel Satis, който въпреки впечатляващия си външен вид, не е толкова интересен технически.

Daweoo Chairman

Премиум модели от „народните” марки

„Детето” на SsangYong и Daewoo всъщност е разработено изцяло под контрола на компанията Mercedes. То представлява напълно модернизирана E-Class (W124), като сменя на конвейра седана Arcadia, който се прави по лиценз на компанията Honda.

Премиум модели от „народните” марки

Флагманът на корейците се произвежда през периода 1998-2001 г. Технически той е близък до E320, като разчита на същия 3,2-литров двигател с 220 к.с. и 320 Нм и на 4-степенната автоматична скоростна кутия на Mercedes. Седанът ускорява от 0 до 100км/ч за 8,5 секунди и развива до 230 км/ч. В салона има двузонов климатик и навигация. 

Volkswagen Phaeton

Премиум модели от „народните” марки

Phaeton е най-големият парадокс в историята на компанията Volkswagen. Той е създаден като конкурент на BMW 7-Series, но така и не успява да стане популярен. В същото време пуснатият малко по-късно Touareg успява успешно да се справи с BMW X5. Според мнозина именно Phaeton е най-недооцененият автомобил в историята на марката.

Премиум модели от „народните” марки

Седанът се произвежда от 2002 до 2016 г., като се ползваше с популярност най-вече в Китай. Във Volkswagen се надвяваха да пуснат втората генерация на модела до края на 2017 г., но „Дизелгейт” промени тези планове, тъй като се наложи свиване на разходите.
Назад

Абонирай се за бюлетин: